Veel gestelde vragen

 

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Het plaatsen van een bestelling bij BlendZ.nl is heel eenvoudig. Maak een keuze uit de collectie schoenen of accessoires op BlendZ.nl, kies de maat en klik op “toevoegen aan winkelmandje”.

Daarna ga je naar het winkelmandje, controleer je de bestelling om vervolgens je bestelling af te ronden. 

 

Hebben jullie ook een winkel? En kan ik daar een bestelling ophalen?

Ja, ook het ophalen van een bestelling in een van onze winkels is mogelijk. Blendz heeft twee winkels. Een winkel is gevestigd in Houten op winkelcentrum Het Rond. De andere winkel is te vinden in Maarssenbroek op winkelcentrum Bisonspoor. Zowel in Houten als Maarssenbroek betaal je geen parkeerkosten, ideaal!

Wil jij meer informatie over onze winkels? Klik hier! Wil jij je bestelling ophalen in een van onze winkels? Geef dit dan aan bij het afronden van je bestelling door het filiaal naar keuze (Houten of Maarssenbroek) aan te klikken. Wij zorgen er dan voor dat je bestelling klaarstaat in het desbetreffende filiaal. Plaats jij je bestelling op werkdagen voor 16.00 uur, dan zorgen wij ervoor dat je bestelling de volgende werkdag na 12.00 uur in de winkel naar keuze voor je klaar ligt.

 

Kan een artikel na mijn bestelling toch uitverkocht zijn?

Helaas komt het heel soms voor dat een artikel gelijktijdig is verkocht. Uiteraard doen wij er alles aan om dit te voorkomen en u het gewenste artikel te leveren.

 

Bezorging

Wanneer wordt mijn pakketje bezorgd?

Alle bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur worden geplaatst, worden dezelfde werkdag verzonden,

dan wordt je pakketje dezelfde dag nog door ons verzonden.

 

Wie bezorgt mijn bestelling?

Onze bestellingen worden in Nederland bezorgd door de pakkettendienst van DHL. Zodra de bestelling verstuurd in, ontvang je per e-mail het Track & Trace-nummer. Met dit nummer is het mogelijk om je pakketje te traceren.

Het is ook mogelijk om een pakketje via Post NL te versturen, kies jij voor deze optie dan berekenen wij een toeslag van €4,95.

 

Betaal ik kosten voor de verzending van mijn pakketje?

Bestellingen vanaf €50,,- worden gratis verzonden in Nederland. Bij bestellingen onder de €50,- brengen wij een bedrag van €4,95 in rekening.

 

Woon jij in het buitenland? Dan hanteren wij de volgende verzendkosten:

 

Nederland

GRATIS bij bestellingen vanaf € 50,00 (daaronder €4,95)

België

GRATIS bij bestellingen vanaf € 50,00 (daaronder €4,95)

Duitsland

GRATIS bij bestellingen vanaf € 50,00 (daaronder €4,95)

Frankrijk

GRATIS bij bestellingen vanaf € 50,00 (daaronder €4,95)

Italië

€ 15,00

Finland

€ 20,00

Zweden

€ 15,00

Denemarken

€ 15,00

Hongarije

€ 20,00

U.S.A.

€ 20,00

Luxemburg

€ 10,00

Oostenrijk

€ 15,00

Zwitserland

€ 15,00

Polen

€ 20,00

Slovenië

€ 20,00

Slowakije

€ 20,00

Spanje

€ 15,00

Tsjechië

€ 20,00

Verenigd Koninkrijk

€ 15,00

  

Is mijn pakketje verzekerd?

Ja! Wij verzenden alle bestellingen alleen naar het opgegeven adres. Op deze manier voorkomen wij vermissingen tijdens het verzenden.

Stuur jij een pakketje retour en is het pakketje vermist of beschadigd, dan zijn wij hiervoor niet aansprakelijk. Bewaar daarom altijd goed je verzendbewijs totdat het bedrag is teruggestort en de retour is afgehandeld.

 

Wordt mijn pakketje bij de buren afgegeven als ik niet thuis ben?

Nee! De postbode zal altijd proberen het pakketje alleen op het afleveradres aan te bieden.

Door deze keuze voorkomen wij onduidelijkheid en vermissingen van een pakketje.

Wil je toch dat het pakket bij de buren afgeleverd kan worden? Geef dit dan aan bij de opmerkingen tijdens het afronden van uw bestelling. Let op! Als je er voor kiest burenlevering toe te staan is het risico dat het pakket na de bezorging vermist raakt voor je eigen rekening! Je kan bij het afronden van de bestelling het adres van de buren natuurlijk ook als ander aflever adres opgeven. 

Als je tijdens de bezorging van uw pakket niet thuis bent, laat de postbode een ‘Kennisgeving’ achter dat hij is langs geweest. Met deze kennisgeving kan je eenvoudig via internet aangeven wanneer je het pakket alsnog wenst te ontvangen of het pakket op een afhaallocatie laten brengen. Als je geen gebruik maakt van deze dienst, wordt het pakketje de volgende werkdag nog een keer aangeboden. Wanneer ook deze poging niet lukt, ontvang je een briefje in de bus waar opstaat dat het pakket naar een afhaallocatie wordt gebracht.

 

Bezorgen jullie ook op zaterdag?

DHL en Post NL bezorgen ook op zaterdag pakketten. Alle pakketten die wij op vrijdag tot 16.00 uur  verzenden worden in principe op zaterdag bezorgd.

 

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Betalen in de webshop van BlendZ.nl kan op diverse, veilige manieren. Onze betalingen worden afgehandeld door Mollie payments. Je hebt bij ons de keuze uit onderstaande opties:

  • iDEAL: iDEAL is een bekende, veilige en vertrouwde manier van betalen voor iedereen die gebruikt maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of Triodos Bank. Bij een iDEAL bestelling kun je de betaling in de beveiligde omgeving van je eigen bank voldoen. Meer informatie vind je op www.ideal.nl. 
  • Creditcard: Je kan je bestelling ook afrekenen met een Mastercard of Visa creditcard.
  • Paypal: Paypal is een veilige en snelle manier om online te betalen. Uw betaling wordt direct ontvangen, dus ook de aankoop kan direct verstuurd worden. Ook zijn uw aankopen beschermd. Voor meer informatie kan je terecht op www.paypal.com.

 

Krijg ik een ontvangstbevestiging van mijn betaling?

Na ontvangst van je betaling, ontvang je per mail een orderbevestiging. Dit is ook je betalingsbewijs en tevens factuur. Wij adviseren je deze te bewaren en/of uit te printen.

 

Zijn jullie prijzen in de webshop inclusief BTW?

Ja, alle prijzen zijn inclusief 21% BTW.

 

Retour & Ruilen

Kan ik mijn bestelling retourneren/ruilen?

Een bestelling mag binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling geruild/geretourneerd worden. Dit geldt ook voor artikelen in de uitverkoop. Is je maat niet goed, of toch liever een andere kleur? Zolang de zending in originele staat is en de bijbehorende verpakking onbeschadigd is, is ruilen geen probleem. Gebruik voor je ruiling het bijgeleverde formulier. De kosten die gemaakt worden voor een ruiling vergoeden wij.

Heb je een retour? Gebruik voor je retour het retourformulier, deze hebben wij nodig voor het terugstorten van het bedrag op je rekening. Het retourformulier wordt bij iedere bestelling toegevoegd. Na ontvangst van je retourzending, mits deze is originele staat is, storten wij binnen 2 werkdagen na ontvangst het bedrag terug op je rekening.

Blendz is niet verantwoordelijk voor producten die tijdens de retourzending beschadigd of verloren raken. Bewaar daarom altijd goed je verzendbewijs totdat het bedrag teruggestort is op je rekening.

 

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren in de winkel?

Jazeker! Hiervoor kan je terecht in een van onze BlendZ filialen in Houten en Maarssen. Je kan het product in de winkel ruilen of retourneren. Wij keren geen contanten uit in de winkels. De terugbetaling zal vanuit het hoofdkantoor geregeld worden. Wij storten het bedrag altijd binnen 2 werkdagen terug op dezelfde rekening waar je mee betaald hebt. Voor een ruiling/retour in een winkel hebben wij altijd het retourformulier nodig, neem deze dus ook mee naar de winkel.

 

Betaal ik verzendkosten voor de retournering van mijn pakketje?

De kosten die je maakt voor een retournering zijn voor eigen rekening. Blendz betaald deze kosten niet.Je kan er ook voor kiezen om je bestelling in een van onze winkels te retourneren. Klik hier voor de adressen van onze filialen.

 

Kan ik afgeprijsde artikelen ook ruilen en retourneren?

Ja! Een afprijzing kan ook binnen 14 dagen geruild of geretourneerd worden. Dit is bij ons geen probleem.

 

Heb ik garantie op mijn bestelling?

Uiteraard zit er garantie op je aankopen mits de klacht niet is veroorzaakt door eigen gebruik. Alle schoenen die via BlendZ.nl verkocht worden zijn gemaakt van deugdelijke materialen en mogen geen productiefouten bevatten. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan is garantie vanzelfsprekend. 

Wij geven echter geen garantie op de volgende materialen:

  • Ritsen
  • Applicaties als studs, kettinkjes etc. Deze kunnen beschadigen of zoek raken.
  • Slijtage aan de hiel als gevolgd van het niet zorgvuldig gebruiken van de schoen, bijvoorbeeld een ingetrapte schoen.
  • Gebrekkig onderhoud aan de schoen
  • Problemen als gevolg van onjuist gebruik of slijtage.

Mocht een artikel niet aan de verwachtingen voldoen, dan kun je contact met ons opnemen. Stuur ons een mailtje met foto van de klacht via info@blendz.nl Blendz zal vervolgens de klacht in behandeling nemen en eventueel contact opnemen met de leverancier van het product. Is de klacht terecht dan ontvang je een nieuw product. Bij een klacht kunnen wij geen geld retour storten.

 

Welk adres moet ik gebruiken voor een retourzending?

Blendz

Pakketboot 37

3991 CH HOUTEN

 

Heb je een vies/beschadigd product ontvangen?

Alle bestellingen worden voor verzending zorgvuldig gecontroleerd op beschadigingen en/of vlekjes. Onverhoopt toch een vlekje of beschadiging? Neem direct na ontvangst van je bestelling binnen 24 uur contact met ons op door een mailtje te sturen naar: info@blendz.nl. Indien een product gedragen, gewassen of al langer dan 24 uur in bezit is dan kan het artikel niet geretourneerd worden.

 

Assortiment

 

Is de collectie in de webshop hetzelfde als in de winkel?

De grootste collectie schoenen & accessoires is altijd te vinden in onze filialen in Houten en Maarssen. Een groot deel van het assortiment is online te vinden, maar soms kiezen wij er bewust voor om bepaalde artikelen alleen in de ‘stenen’ winkels te verkopen. Bij eventuele vragen kan je altijd contact met ons opnemen.

 

Wanneer begint de uitverkoop?

Er zijn geen vaste data voor de start van de uitverkoop. Dit is afhankelijk van het verloop van het verkoopseizoen.

 

Ik heb een bestelling geplaatst en nu geven jullie korting?

Helaas weten wij van tevoren nooit wanneer een artikel met korting verkocht en/of verder afgeprijsd wordt. Hiervoor kunnen wij dus geen garantie bieden, het verschil in prijs kunnen wij helaas niet terugbetalen.

 

Contact Klantenservice

Hoe kan ik in contact komen met de klantenservice?

De klantenservice van BlendZ is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.30 tot 13.00 uur op het telefoonnummer: 030-2040282. Uiteraard is het ook mogelijk om ons per e-mail te bereiken, je kan hiervoor het mailadres: klantenservice@blendz.nl gebruiken. Wij doen ons uiterste best om je mail z.s.m. te beantwoorden.

 

Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Voor klachten kan je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer: 030-2040282. Of per mail op: klantenservice@blendz.nl. Wij streven ernaar om klachten, op werkdagen, binnen 48 uur te beantwoorden.

 

BlendZ.nl, handelend onder de naam: Donelli Schoenen B.V. Kantooradres:

Pakketboot 37

3991 CH HOUTEN

 

Telefoon: 030-2040282 (op werkdagen tussen 09.30 – 13.00 uur)

E-mail: klantenservice@blendz.nl